Rasszok valójában nincsenek, mégis léteznek, csak társadalmi konstrukcióként, és ezért beszélni kell róluk, a saját rasszizmusoddal pedig szembe kell nézned – rágják amerikai szülők szájába egy általános iskolában szervezett érzékenyítő tréningen. A Daily Wire helyszíni riportja a 21. századi agymosásról.
„Az »antirasszizmus« erőltetése túlmegy az osztálytermeken. A tankerületek most már ragaszkodnak ahhoz, hogy a szülők kezdeményezzenek beszélgetéseket rasszról és genderről az étkezőasztal mellett, a moziban, és akkor is, amikor gyermekük az internetet böngészi” – kezdi riportját Chrissy Clark.
A szerző a Washington fővárostól közvetlenül északra eső, Montgomery megyei tankerület Ashburton általános iskolájában vett részt szülőknek szóló antirasszista tréningen, amit Greg Mullenholz igazgató Yael Astorral, a „resztoratív (helyreállító, jóvátételi) igazságszolgáltatás” szakértőjével közösen tartott. A riporter megtudta, hogy
a tanárok és a kisiskolások már hónapok óta „antirasszista foglalkozásokat” tartanak.
A tréning első számú hozadéka Clark számára az volt, hogy megtanulta: a rassz társadalmi konstrukció. Az újságíró beszámol arról, hogy az iskolaigazgató már a tréning kezdetén leszögezte: „belátja, hogy a rasszal kapcsolatos beszélgetések kellemetlenek lehetnek”. Az előadás során azonban „azt tanították a szülőknek, hogy ugyan beszélhetnek a rasszról, de a rassz attól még nem létezik, mert az »társadalmi konstrukció«”. Ennek bizonyítékul a tréner azt hozta fel, hogy az Egyesült Államokban népszámlálásról népszámlálásra változott a választható faji kategóriák listája, szóval „a rassz választható”.
A tréning során egy szülő feltette azt a kérdést, hogy „miért kell a szülőket hiperérzékennyé tenni a rasszra, ha a rassz társadalmi konstrukció”.
Az igazgató erre azt reagálta, hogy „a rassz segítségével kategorizálható az, hogy miként vannak emberek elnyomva, és miként ünnepelhetünk embereket”. Clark úgy látja, „ez nem egészen világította meg a számunkra, hogy miért kényszerítik a gyerekeket arra, hogy a rasszról beszéljenek, ha a rassz nem is létezik”.
Clark második fontos tanulsága az, hogy
a tréninget nem szabad megkérdőjelezni, mert akkor az ember rasszista lesz.